GymFyn

Gymnasiet er ikke længere det automatiske førstevalg, når unge står foran at skulle vælge ungdomsuddannelse. Vores opgave var derfor at bringe STX og HF tilbage i førersædet. Konkret skulle vi inspirere elever i 8. klasse på de fynske folkeskoler til at søge mod de 11 gymnasier, der tilsammen udgør GymFyn.

  • Kommunikationsstrategi
  • Marketingplan
  • Kreativt koncept
  • Eksekvering on- og offline
  • Film/video
  • opfølgning

Hvordan gjorde vi?

For GymFyn var det en absolut nødvendighed at tale til de unge i øjenhøjde - og sikre, at de unge kan genkende sig selv i det GymFyn står for og tilbyder. Hvis ikke, kommunikerer vi forkert - og til de forkerte.

Rechnitzer har stor erfaring med at markedsføre uddannelser - ikke mindst at kommunikere til de efterstræbte og ombejlede Millennials - også kendt som generation Y. Med udgangspunkt i de unges verden, hentede vi inspiration fra dating app'en Tinder, hvor man swiper sig til nye valg og muligheder

Vi taler deres sprog

På de sociale medier, på skolen og på farten.

Vores koncept kommunikerer at GymFyn er “mulighedernes verden”
og vi afleverer budskaberne med målgruppens egne virkemidler: Håndholdt og humoristisk.
Vi kommunikerer på modtagerens præmisser.. 

 

50.000

Virkede det?

Med et dokumenteret reach på mere end 50.000 unge har GymFyns kommunikation opnået stor opmærksomhed og eksponering i deres primære målgruppe.

GymFyn ønsker, at de potentielle elever er bevidste om forskellene mellem STX, HF og andre ungdomsuddannelser. Det imponerende reach demonstrerer, at Rechnitzer og GymFyn i samarbejde har formået at sprede de glade budskaber effektivt.

Ét klik - så er vi der!

Se flere cases Kontakt