Nyheder

Vi flytter varer, markedsandele og holdninger

Hos Rechnitzer reklamebureau har vi skabt effektiv kommunikation og hjulpet vores kunder med at flytte varer, markedsandele og holdninger i mere end 25 år. Vi er til for at skabe merværdi for vores kunder gennem succesrige online og offline kampagner.

Dygtig digital og databaseret markedsføring gør Trump til præsident

I morgen indsættes Donald J. Trump som USA's 45. præsident - hvis det skulle være gået nogens næse forbi. Men hvordan i al verden bar mogulen og hans i amerikansk målestok diminutive kampagnemaskine sig ad med at "tage bagdelen på" hele armadaen af eksperter, analytikere og ikke mindst meningsmålingsinstitutterne? Et af formentlig mange svar er en målrettet digital, databaseret markedsføring.

Trump havde indsamlet et markant mindre beløb end modparten Hillary Clinton, så kampagnefolkene med Brad Pascale i spidsen anbefalede at gå all-in på den digitale markedsføring og effektiv re-targeting for at sætte sig på de mest populære online platforme. Helt bevidst lod man derimod Hillary Clinton eje den dyre tv-flade. Det var ikke at gøre en dyd ud af en økonomisk nødvendighed - det var effektiv, fremsynet markedsføring. 

Brad Parscale var en politisk novice, men han vidste en masse om digital markedsføring. Han anvendte stort set hele kampagnebudgettet på en digital og nøje målrettet annoncering. Med de utallige meningsmålinger som datagrundlag kunne han kortlægge Trumps popularitet helt præcist inden for selv snævert definerede målgrupper. De uendelige mængder af indsamlede data skulle vise sig at være guld værd for Trump & Co. 

Med disse data var kampagnefolkene i stand til at målrette ultra-præcise digitale kampagner på relevante websites og sociale medier. Trumps tilhængere og deres demografiske tvillinger blev tæppebombet med budskaber, der var skræddersyet til dem og havde høj relevans. En effektiv fremgangsmåde, der fik engageret potentielle vælgere i hobetal. Den sure hvide mand - og hans Mrs. - gik til stemmeboksen og pegede på Trump. Ikke flertallet af amerikanerne, men nok til, at Donald J. Trump i morgen indsættes som USA's 45. præsident.

Dygtig digtal markedsføring og evnen til med baggrund i indsamlede data at ramme de helt rigtige vælgere med budskaber, der havde relevans for netop dem, var på den måde med til at afgøre det amerikanske præsidentvalg 2016.

Ét klik - så er vi der!

Kontakt

Kontakt os. Vi sover med støvlerne på!