Nyheder

Vi flytter varer, markedsandele og holdninger

Hos Rechnitzer reklamebureau har vi skabt effektiv kommunikation og hjulpet vores kunder med at flytte varer, markedsandele og holdninger i mere end 25 år. Vi er til for at skabe merværdi for vores kunder gennem succesrige online og offline kampagner.

Facts og fordomme om danskerne og de sociale medier

Danmarks Statistik har gjort os den tjeneste at spørge befolkningen om deres brug af sociale medier, og der er både overraskelser og forventede svar iblandt resultaterne.

Alle generationer er på – selv oldeforældrene
Mere end 3 ud af 4 danskere er på de sociale medier. Det er mere end 3,2 mio. Hele 97 procent af de unge er ”på”. Men de sociale medier er i dag langt fra forbeholdt de unge. Generationer helt op til 65 år er flittigt på de sociale medier. Og sågar blandt de 75-89 årige er mere end hver fjerde på!

Nej, de unge har ikke droppet Facebook
En fremherskende fordom er, at de unge ikke længere gider Facebook, fordi deres forældre kigger med. Men Facebook er stadig det mest populære sociale medier blandt de unge. Hele 86 procent af de unge er således på Facebook hver dag.

Hvad med de øvrige sociale medier?
Ser vi på befolkningen som helhed, er Facebook ikke overraskende det mest anvendte sociale medie. 67 procent af alle danskere er på Facebook. Derefter følger Snapchat, Instagram og LinkedIn, der alle ligger omkring 25 procent. Med ca. 10 procent slutter Whatsapp, Twitter og Pinterest på 9% feltet af.

Mobilen har overhalet den bærbare computer
Fik vi nævnt, at mobilen har overhalet den bærbare computer, når det handler om at bruge internettet? Blandt de unge bruger hele 98 procent nettet via mobilen. Men også befolkningen som helhed foretrækker nu mobilen frem for den bærbare og i endnu højere grad den stationære computer.

Kilde: Danmarks Statistik 2016.

Ét klik - så er vi der!

Kontakt

Kontakt os. Vi sover med støvlerne på!