Nyheder

Vi flytter varer, markedsandele og holdninger

Hos Rechnitzer reklamebureau har vi skabt effektiv kommunikation og hjulpet vores kunder med at flytte varer, markedsandele og holdninger i mere end 25 år. Vi er til for at skabe merværdi for vores kunder gennem succesrige online og offline kampagner.

Reklamebureau erklærer SEO død

”Det er tid til at skrive gravskriftet over SEO som selvstændigt begreb. I dag er der hundredvis af faktorer, der tæller. Vi indstiller ikke jagten på topplaceringer på de vigtige søgeord, men hvis kommunikationen, budskabet og oplevelsen på websitet er interessant, er det vores erfaring, at placeringerne i søgeresultaterne kommer af sig selv. At indtænke SEO er for os at designe kommunikationen og en brugeroplevelse, der afleverer budskabet effektivt, og følge op derpå”.

”I mange år har man anvendt forskellige teknikker for at snyde søgemaskinerne og få en bedre placering. Man har placeret de samme søgeord over alt på siderne, og lavet alverdens tekniske krumspring. Men man har glemt, hvad det oprindelige mål var, nemlig at give brugerne, det de leder efter. Og selvfølgelig i sidste ende mere salg og tilfredse kunder”.

Ifølge Peter Munkholm har man hos Rechnitzer, der leverer strategisk kommunikation, en anden tilgang til SEO: ”Den tekniske del af SEO handler primært om at kunne køre en effektiv server, lave simpel kode, og kunne underbygge effektiviteten med split-tests. Men hos os handler SEO mindre om teknik, og mere om at kreere veldesignede brugeroplevelser, der smører de besøgende ind i smil og luksus, så vores kunders websites bliver endestationen for søgningen og kunden sætter sig på markedet”.

”Når det er sagt, er det stadig vigtigt at skaffe links fra andre sites. Og også at holde øje med hvor vi får alle de rare links fra. Bliver der linket til vores website fra mange sider med dårligt omdømme, kan sitet blive trukket med ned i sumpen” siger Peter Munkholm og fortsætter: ”Det er indholdet på websitet, der er motoren, og er indholdet i orden, og er der nok af det, kan vi opnå en selvforstærkende effekt, hvor de besøgende deler og linker til vores indhold, der så igen tiltrækker endnu mere trafik”.

”Når indholdet er på plads, er ordvalget vigtigt. Vi kan ikke trænge igennem med vores budskab, hvis vi ikke bruger de rigtige ord og vendinger. Hos Rechnitzer bruger vi derfor i stor stil de værktøjer, Google stiller til rådighed. Det kan du kalde SEO, men det er blot en lille brik i puslespillet. Frem for alt handler det om at skabe den gode oplevelse på websitet, så kommer topplaceringerne i søgeresultaterne af sig selv” slutter Head of Web Peter Munkholm.

Ét klik - så er vi der!

Kontakt

Kontakt os. Vi sover med støvlerne på!